måndag 21 oktober 2013

United in Green: China Glaze - Optical Illusion

Har varit lite sparsamt med inlägg från mej i den rosa veckan, men nu ser det ut att kunna bli några fler när vi går över till den gröna veckan. Karin Vacker & Underbar håller i den för att uppmärksamma depression och mental ohälsa. Såhär skriver hon på sin blogg: 

"United in Green är alltså ett försök att uppmärksamma depressioner och mental ohälsa. Depression är en av de stora folksjukdomarna och drabbar människor i alla åldrar. Vid ett givet tillfälle är 4 procent av alla vuxna män och 7 procent av alla vuxna kvinnor drabbade av kliniskt betydelsefull depression. Minst 25 procent av alla kvinnor och 15 procent av alla män kommer någon gång i livet att få en behandlingskrävande depression. Dock kan siffrorna variera mellan olika undersökningar beroende på hur man avgränsar det som man kallar depression. (källa: Wikipedia)."

Jag själv har aldrig lidit av depression och har därför inget speciellt att bidra med där. Men jag förstår att det är en vanlig sjukdom som det inte talas mycket om. All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet och jag hoppas på ett öppnare samhälle när det gäller detta. Så de som lider av det slipper göra så i det tysta och slipper "skämmas". Och att de sedan kan få den hjälp de behöver, hur den än ser ut.

Så, United in Green alltså. Grönt är ju skönt och glittriga lack kan jag inte få nog av. Därför är Optical Illusion från China Glaze näst intill det perfekta lacket i detta avseende. Jag säger näst intill då jag tycker är en aning mesigt i färgen. Skulle inte skada om det varit lite mera "untz" i det. Det består av turkosa glitter med ett stänk av lila, och även rosa, gult, silver, orange, grönt syns gnistra förbi. Det var mycket lättlackat tyckte jag, tre ganska tunna lager gav bra täckning.






2 kommentarer: