söndag 15 juli 2012

Inlägg nummer 100 + Havsblå NailArt.

Ojojoj, nu ni. Mitt hundrade inlägg kommer här. Och eftersom det också är NailArtSunday var jag tvungen att göra nåt extra speciellt. Har aldrig provat på gradients förut, men nu var det dags. Jag köpte en hel påse med massa svampar härisist, som var jag tvungen att börja använda. Först kollade jag runt lite på nätet för inspiration och hittade den här videon som jag följde till viss del. Tjejen som gjort den kallar sin gradient för Starry Sky, men jag tyckte min lutade mer åt havstemat. Så havsblått it is. Det var kul att göra. Tyckte mej få in tekniken ganska okej. Det gäller ju att inte dutta för mycket på samma ställe, då lacket gärna följer med av och bildar klumpar. Skulle vilja få till övergångerna ännu lite bättre nästa gång dock. Men helt okej för en första, right?! :)





Ser ut som tipwear på pekfingret, men det är bara glittret som lurar kameran.

De här färgerna använde jag mej av: Kinetic Candy, Electric Beat, Fly,  
Swimsuit...Nailed It! och Dorothy Who?

6 kommentarer:

  1. Absolut okej för att vara första gången, grattis till inlägg 100:a:D

    SvaraRadera
  2. Grattis till det 100:e inlägget! Jag har testat att göra gradients ett par gånger och insett att det kan vara ganska svårt. Tycker det här blev jättebra för att vara första gången.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det va inte det lättaste, men till slut så. Tålamod är det som gäller. :)

      Radera
  3. Snyggt jobbat! Kommer även jag till mitt 100de inlägg snart. :)

    SvaraRadera
  4. Tack så mycke! Grattis till oss! :)

    SvaraRadera