tisdag 17 juli 2012

China Glaze - The Ten Man

The Ten Man är ett ljust silvrigt lack med smått, smått silverglitter i. Tror man kan säga att det är frostfinish på detta, men pga glittret får det lite mer djup och liv och man slipper att se några penseldrag. Anledningen till att jag bar detta lack (som ju kommer från CG's vinterkollektion 2009, Wizard of Ooh Ahz) var för att jag hade tänkt göra en gradient med detta i botten. Men den idén försvann snabbt när jag skulle försöka dutta på annat lack. Det ville inte alls funka. Vet inte riktigt vad jag gjorde för fel där. Men jag tog några kort iaf. Och sen la jag på lite glitter på tipparna (som jag tyvärr inte tog kort på) eftersom jag inte hade tid att byta och var på väg på fest. Lacket i sej var lättlackat, men skirt. Tror det blev fyra lager till slut. Torktiden var okej vad jag kan minnas.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar