lördag 24 mars 2012

My first Comparison.

Åh va nöjd jag var häromdagen när jag fick hem nya fina lack från lite andra märken än de jag brukar beställa. Några Essie hade jag sen förut, men Orly var helt nytt för mej.
Fatta vad besviken jag blev när jag upptäckte att jag redan hade lack i precis dessa färger.
Eller, de är väl inte dupes, men de är för lika för att jag ska ha nån riktig behållning av dem.
Kanske får sälja av några...eller inte. :)

Orly - Oui, OPI - It's My Year, Orly - Rage, OPI - Designer de Better.
Samma följd som ovan. Oui och IMY är mycket lika som synes, det som skiljer är det att Oui är kallare och går mer åt blått, medan IMY är varmare och går mer åt rött. Men det är marginellt enligt mej. 
Rage och DdB är också väldigt lika, skillnaden där är att Rage är något mindre silvrigt är DdB, det går lite, lite mer mot koppar/brons. Och så är shimmerpartiklarna i DdB lite, lite större.
 Hade lite svårt att få till vinklarna på naglarna mot ljuset, 
kanske inte så konstigt om man kollar in denna bild.
Är det bara jag som har ett jättekort lillfinger mot de andra, eller finns det fler där ute?

 Okej, vad tyckte ni om min jämförelse då?
Bra, dåligt, saker att tänka på?
Tacksam för minsta lilla feedback här.


XOXO


2 kommentarer:

  1. OJ! Det är mycket nagellack! haha.
    Tack för tipset om sidan! Ska genast kolla in.
    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  2. Lillfingret är en ständig källa till bekymmer på foton ^^

    SvaraRadera